סמנכלי שיווק תפסיקו לאכול את ה-SHIT הזה

סמנכ"לי שיווק סובלים מכאבי בטן ובעיות מטבוליות. הסיבות, הגורמים,התרופות.

במציאות בה כלי החשיפה האינטרנטיים הולכים ומאבדים מיעילותם, בסביבה תחרותית הנושפת בעורף, בתחרות מחירים המורידה את רווחיות העסק מוצאים עצמם סמנכל"י שיווק רבים מתמודדים יום יום עם מתח הולך וגובר. ספקי הפרסום, ה"שותפים" ללידים, המדיות עצמן אינם יכולים לספק את איכות הפונה הנדרשת מחד ומאידך את הכמות היומית לתפקודו היעיל של העסק אותו הם מנהלים. רמת מקצועיותו של סמנכ"ל השיווק נמדדת בהיקף התוצאות אותן הוא או היא מביאים. לרוב, הישענות על נותני שירות היא היא שתקבע את מידת ההצלחה או הכישלון. שלא כמו בתחומי מקצוע אחרים, מקצוע סמנכ"ל השיווק בארגון אינו מותיר לו את הזמן, היכולת או שיתוף הפעולה להמציא את הגלגל מחדש. עובדה זו, בסביבה המחייבת תוצאות יומיות, מביאה לאי שקט, לחוסר יציבות ולכאבי בטן מרובים.

ניתוח קיצור קיבה? או כדור קלבטן אחד וזהו?

כדי לטפל במשבר, כדי להוביל חברה או ארגון ל"שקט" תעשייתי, חייב להתבצע ניהול יעיל וממוקד של כל הפרמטרים הקשורים להצלחתם של סמנכל"י השיווק. פיצוח אסטרטגי חדשני. תפעול יעיל של האסטרטגיה. ניהול , פיקוח ובקרה מתמדת על פעולת ספקי המדיה השונים. בחינת עלות התועלת משלב הפניה ועד שלב המכירה. ניהול מערכות ההסברה / המכירה בבית הלקוח ומחוצה לו. שיפור מתמיד של אחוזי ההמרה בין הפונה לרוכש.

הסיבה בגללה אפשר למות…גם מכאב בטן קל.

הדבר היחיד ש"הורג" כל חלקה טובה בתחום השיווק הינו העמלות. מדובר על "קיר" ברזל שכל ספקי המדיה, כל חברות הפרסום…כמעט לא יתנו שסמנכ"ל השיווק יגע בהם. אותן עמלות הן הסיבה בגללה אותן חברות, המהוות יד ימין לסמנכ"ל השיווק, קמות בבוקר. זוהי גם הסיבה לנפילה באחוזי ההמרות בין הפונים לרוכשים. הרי ככל שעלות הליד תעלה, כך הרווח לספקיות יעלה. ככל שהמקרה יהפוך קשה יותר לפיצוח – כך התלות באותן ספקיות יעלה. ככל שהמצב יהיה "קשה יותר" כך תקציב הפרסום יגדל, כך פעילויות נוספות יוכנסו לסל הפרסום. מעגל שלילי הפועל כמעט בכל בית עסק. תלות הולכת וגדלה בספקים חיצוניים במקביל להוצאה תקציבית הצומחת מחודש לחודש עבור פעולות שיווק ופרסום.

מחקר שאינו רפואי הוכיח: להפסיק לאכול את הSHIT הזה – עוזר לבריאות.

אם פעילות השיווק תמשיך להיות כפופה לפעולות המתבצעות ע"י ספקים חיצוניים מבלי יכולת שליטה מלאה על כל תקציב, מסר, כתבה ופרסום הרי שהדרך למטה מהירה והאשמה?…. כמובן – סמנכ"ל השיווק. אם תוכלו ולו לרגע לעצור, לבחון, למדוד. לבקש אליכם את כל הפרסומים המתבצעים בכל מדיה, כל כתבה וכל מילה הרי שבטח תופתעו גם אתם. לרבים מהמסרים, לרבות מהמדיות בהם המסר חשוף גם אתם וקהל לקוחותיכם האיכותי אינו מגיע. זאת ועוד. פנו לאנשי המכירות שלכם, לאנשי הטלמיטינג שלכם. בדקו איזו פעילות מובילה אותם לדבר עם לקוחות שכן מביעים רצון לרכוש את המוצר, לקוחות רציניים. בחנו את המדיה והמסר שהוביל רק אותם לבצע את מהלך הרכישה. רק בניהול ממוקד, בבחינה יומית ומתוך הבנה מלאה לאינטרסים הסובבים אתכם בעבודתכם כסמנכ"לי שיווק תוכלו לנצח את הקרב ולהצמיח את העסק לתוצאות ומדדים טובים הרבה יותר מאלה שאתם חווים.

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם? השאירו פרטים או התקשר 09-8995650

מאמרים שיכולים לעניין אותך

שימור לקוחות

במציאות התחרותית של היום חברות וארגונים משקיעים לא מעט משאבים בגיוס לקוחות חדשים ולעיתים שוכחים את הנכס היקר להם מכל – את הלקוחות הקיימים. הם

קרא עוד »

 המשאב האנושי

פיתוח מנהלים

שיווק ולידים

תהליכי מכירה

מאמרים נוספים

מקסימום מהדאטא שלכם

הדאטא שלכם היא הנפט האמיתי ארגונים וחברות משקיעים הון רב על ערוצי שיווק, קמפיינים שיווקיים ופעילויות פרפורמנס וזאת בכדי להאכיל את המכירות בכמויות של לידים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן