מקסימום מהדאטא שלכם

הדאטא שלכם היא הנפט האמיתי

ארגונים וחברות משקיעים הון רב על ערוצי שיווק, קמפיינים שיווקיים ופעילויות פרפורמנס וזאת בכדי להאכיל את המכירות בכמויות של לידים. לא מעט מהלידים הללו עוברים הלאה ונשכחים מאחור בתוך המערכות. מה שלא נסגר כתאום פגישה/מכירה פשוט נפסל. חלקם נפסלים מהסיבות המובנות של הכחשה, מספרים לא מחוברים, שגויים וחלקם מאחר ולא מתאימים – מחיר, זמן, הזדמנות. כמובן יש גם את אלו,  שלא ענו אחרי מספר לא מבוטל של ניסיונות התקשרות.

בעשור האחרון נוכחנו לדעת ולראות,  שבכל חברה, בה יש פעילות לידים תמיד יש פוטנציאל מרשומות העבר . תמיד. רק צריך פשוט יוזמה, להפשיל שרוולים ולצלול מטה.

הכול מתחיל בעבודה נכונה על הדאטה הקיימת – בהשרשה והטמעת הרגלי עבודה נכונים בעיקר,  באמצעות תיעודים נכונים, מפורטים ואחידים,  המעניקים ידע אמיתי וממוקד. למעשה, הטיפול בחומר גלם מטויב חוסך לא מעט משאבים- זמן וכסף שאין אותו בשפע בחלק לא מבוטל מהארגונים.

גם בחברות בהן , יש תהליך עבודה על רשומות העבר, התהליך הוא די רנדומלי, ללא תכנון וללא שיטה סדורה. בכדי לעשות זאת בצורה מיטבית, מקצועית ומדויקת פיתחנו מודל ייעודי.

מודל CDP – Costumer Data Platform

למעשה שגור בתחום חווית לקוח,  ואנו משתמשים בו כאן בתחום הדאטה. הכוונה היא להנגיש את כלל הדאטה (רשומות) לידי פלטפורמה אחת אחידה המשלבת רציונל וחוקיות אחידה עם תעדוף בכל שלב .

באמצעות המודל הייחודי שלנו לטיפוח לידים ורשומות עבר, אנו יוצרים פלטפורמת CDP ומשתמשים במידע הקיים לטובת עוד ערוץ שיווקי בשוטף, ערוץ שלמעשה כבר שילמנו עליו לא מעט כסף בעבר.

יצירת רציונל וחוקיות על בסיס עובדות ומספרים, סדר ושיטת עבודה ממקסמים את הדאטה הקיימת ובסופו של דבר מייצרים תהליכי אופטימיזציה ותעדוף לטובת מימוש
פוטנציאל חומר הגלם הקיים

התהליך נעשה באופן הדרגתי במספר שלבים – מיפוי, ניקוי (כללי לידים "שחורים": שגוי,לא מחובר, סירוב מוחלט), טיוב (כפולים, ללא פרטים/פרטים חלקיים, חריגים), ותעדוף הנקבע על פי רמות פוטנציאל להמשכיות המשלב בתוכו תהליך Scoring של מכלול פרמטרים נבחרים המצביע,  על רמת הבשלות והפוטנציאל של הליד לתהליך של מכירה/תאום פגישה/המשך מעקב .
בבניית ותעדוף הרשומות יש להתייחס לבשלות ופוטנציאל על פי מפתח בסיסי של  פרמטרים
( ישנן ארגונים עם מפתח רחב יותר):

  • מקור ההגעה של הליד
  • סטטוס אחרון של הליד במערכת – חדש, מעקב, אין מענה 1,2,3
  • זמן כניסת הליד למערכת
  • מועד טיפול אחרון בליד (תאריך שיחה אחרונה)
  • מספר נגיעות (ידיים) בליד
  • אפיון נגיעה אחרונה בליד :הודעה/שיחה/מייל

כמובן שיש להתייחס גם לשילוב של נגיעה במשאב האנושי – תסריטי שיחה מתאימים ,אינסנטיב שיווקי ומכירתי לקהל היעד הנ"ל, התאמת מודל תגמול, עבודה נכונה בשוטף על המאגרים מבחינת מדדי SLA ואסקלציות ועוד

בכדי לקדם עבודה נכונה ואיכותית על הדאטה יש צורך בגורם ניהולי אחד ומוסכם שינהל את התהליך ברמה השוטפת כולל את האנליזה, התכנון וההקצאה. חשוב לזכור כי בחלוקה של הרשומות לנציגי המוקד הטלפוני,  יש לבצע התאמה בין הרשומות לנציגים הרלוונטיים על פי מתאם יחס ואחוז הסגירה של כל אחד מהנציגים ברמה הכללית וברמת מקור הגעת הליד.

יש לבנות ולהגדיר יעדי המרה לכל רשימה (תור) מהמאגר, לבקר ולמדוד ברמה השוטפת
(יומי/שבועי/חודשי) ברמת המוקד ורמת הנציגים .

התוצרים הם ברורים : הגדלת כמות הלקוחות, חסכון בעלויות הרכשה שיווקיות,
חסכון בזמן עבודה, מקסימום הנגשת הדאטה עבור עבודה שוטפת, הגדלת יחס הענות ראשוני – כמות שיחות נענות גדולה יותר,  וכן, הגדלת תפוקת נציג טלפוני.

בהצלחה!

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם? השאירו פרטים או התקשר 09-8995650

מאמרים שיכולים לעניין אותך

מטעויות להצלחה וצמיחה-תחקירים

תרבות תחקירים בארגונים (מכירות, שירות וניהול) כחלק משיפור ביצועים בארגונים בתחומי המכירות, השירות והניהול אנו מעודדים להשתמש במנגנונים קיימים לשיפור ביצועי הארגון ואחד מהם הוא

קרא עוד »

 המשאב האנושי

פיתוח מנהלים

שיווק ולידים

תהליכי מכירה

מאמרים נוספים

מקסימום מהדאטא שלכם

הדאטא שלכם היא הנפט האמיתי ארגונים וחברות משקיעים הון רב על ערוצי שיווק, קמפיינים שיווקיים ופעילויות פרפורמנס וזאת בכדי להאכיל את המכירות בכמויות של לידים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן