האתגר הגדול במוקדי מכירות

מה זה ניהול CUP ולמה הוא חשוב במוקדים

אחד האתגרים המורכבים במוקדי מכירות ושירות הוא ייעול העבודה של צוות הנציגים.
הנציגים עובדים במסגרת של נהלי ושגרות עבודה ואחד האתגרים הגדולים שהם נתקלים הוא בניהול הלידים ברמה השוטפת או מה שאנו מכנים בעגה המקצועית – ניהול ה CUP :כלל הלידים שהוקצו ומצויים ברשות טיפול הנציג ברמה יומית
במציאות העדכנית כיום, רוב המוקדים מתמקדים יותר בהכשרות והנעות הצוותים ופחות בתהליך עבודת הלידים היומיומית השוטפת של הנציג ..
לא פעם ולא פעמיים אנו נתקלים במוקדים שונים  בנציגים עם 100 ואפילו 200 לידים ויותר במהלך היום שלהם והם הולכים מהר מאוד לאיבוד, גם הנציג וגם הלידים. נזרקות לאוויר לא מעט שאלות -איך הנציג מסתדר עם כמות לידים גדולה בשוטף?, איך הוא מייצר לעצמו תעדוף, איך הוא יודע לעצור במהלך היום? ועוד לא מעט שאלות

לפני שנגע באיך חשוב להבין מה עשוי להקנות ניהול מיטבי של ה CUP:

  • תעדוף נכון
  • נוחות, סדר וארגון (גם בעין)
  • כיוון ודרך עבודה
  • ניהול ממוקד
  • לידים לא נופלים בין הכיסאות והולכים לאיבוד
  • חסכון ויעילות גבוהה יותר לנציג ולמנהל
  • תפוקות גבוהות יותר של הנציגים
  • מוכרים יותר. נקודה

כאשר אין ניהול Cup  מיטבי הנזק עשוי להיות רב – כל אחד מהנציגים עובד לפי הדרך והשיטה שלו, אין אחידות, אין נוהל עבודה מסודר עבור המנהלים וכפועל יוצא אין בקרה לא על הנציגים ולא על המנהלים. אין יעילות בעבודת הנציג, אין ניהול לידים. נקודה, והכי חשוב -מפספסים פוטנציאל של כסף שנמצא  על הרצפה.

אז מה זה אומר תהליך ניהול CUP  מיטבי? הנה מספר נקודות עיקריות וחשובות

לבניית תהליך נכון:

  • תקנון SLA מועדי וכמות התקשרויות (התייחסות לאין מענה- הגדרת מספר התקשרויות ומועדים לרשימה)
  • קביעת נוהל פולו אפ – כמה ומתי
  • אחידות גורפת בסיבות לפסילת ליד
  • תעדוף קבוע לסדר עבודה עם הלידים – אילו לידים מקבלים תעדוף ראשוני בהסתמך על סוג הליד ( חדש, מחודש, פולו אפ) והסטטוס שלו
  • קשר בין סטטוס ומשימה
  • נוהל הקצאת לידים מסודר (פעימה שניה, בין נציגים/צוותים)
  • מינימום עבודה עם ניירת
  • תיעוד שלם ב CRM לכל רשומה
  • נוהל פתיחת יום וסיום יום
  • CUP נקי בסיום יום (העברת משימות קדימה)

בנוסף, בכדי לייעל את עבודת הנציג על הCUP   יש לקחת גם בחשבון:

  • שימוש במערכת CRM נגישה ונוחה לתפעול שעונה על צרכי הארגון ומפשטת לנציג את העבודה.
  • שימוש בתהליכי אוטומציה המהווים עזרה והתראה לעבודת הנציג
  • עבודה על פי סדר יום – חלוקה למקטעים
אסור לשכוח את הדבר החשוב מכל : בשביל ליישם את העקרונות נדרש תקנון שיטת עבודה אחידה ויישום על ידי הטמעת מנהלים ישירים בארגון, מנהל מוקד וראשי צוותים.  

בהצלחה!

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם? השאירו פרטים או התקשר 09-8995650

מאמרים שיכולים לעניין אותך

צומחים מכשלונות

בעת שיפור ביצועים ישנו הצורך לבצע שינוים ושיפורים תהליכים פנים ארגונים. יכולת ההתמדה של ארגונים ובייחוד של מנהלים המובילים תהליכים פנים ארגונים בונים הנו חשוב

קרא עוד »

ניהול מקרב

כחלק משיפור ביצועים  בתחום המכירות, אנו מעודדים ארגונים וחברות לעשות את הדברים בצורה קצת אחרת, פחות שבלונים ומקובעים, ויותר יצירתיים. זה כמובן מצריך נכונות ושיתוף

קרא עוד »

שימור אנשי מכירות ושירות

כיצד נשמר את אנשי המכירות והשירות אחד האתגרים המרכזיים בחברות וארגונים הוא אחוז הנטישה הגבוה של אנשי מכירות ושירות. היכולת לשמר את אנשי המכירות והשירות

קרא עוד »

 המשאב האנושי

פיתוח מנהלים

שיווק ולידים

תהליכי מכירה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן