איך הופכים לידים ללקוחות

כל עסק מחפש לידים. זה ידוע, ברור ומובן לחלוטין. הליד יכול להוביל למכירה והמכירה – להתפתחות העסק וכן, גם להגדלת הרווחים. כיום, ישנן דרכים רבות להשגת לידים איכותיים, אך מרוב החיפוש אחריהם נשכח דבר אחד חשוב, אולי החשוב ביותר: מה עושים עם הליד? איך מבטיחים שהליד שנמצא כעת אצלכם ביד, יהפוך בוודאות למכירה מוצלחת? כמה טיפים יעזרו לכם לעשות זאת נכון.

לידים הם אנשים ולא נתונים יבש

הרי כך זה באמת: מאחורי המספרים, מאחורי כתובת המייל, מאחורי האותיות שמרכיבות את השם – נמצא אדם שמחפש את עזרתכם או מבקש לרכוש מוצר שאתם מציעים. כאנשי מכירות טובים, עליכם להתייחס אל אותם לידים כאנשים ולא כעוד שורה ברשימת לידים בלתי נגמרת. רק כך תוכלו למכור לו את המוצר שלכם.

אל תבזבזו זמן יקר

אדם שמשאיר את פרטיו, מצפה שיחזרו אליו בהקדם. לעיתים, גם המתנה של כמה שעות (לדוגמא, כאשר מדובר בשירותים מיידיים כמו אספקת גז ביתי, תיקון בעיות חשמל, הדברה וכדומה) יכולה להיחשב בעיני הלקוח הפוטנציאלי כזמן בלתי מתקבל על הדעת. אותם לידים שאספתם מחכים שתחזרו אליהם בהקדם. כך לא תפספסו הזדמנות מצוינת למכירה.

שיחה אחת אינה מספיקה, פגישה אחת היא לא הכל

חושבים שבעצם יצירת הקשר עם האדם שהשאיר את פרטיו, סיימתם את תפקידכם? ממש לא. לידים איכותיים הם כאלו שהופכים ללקוחות אמיתיים – לקוחות שאיתם אתם נשארים בקשר רצוף ומתמשך. אינכם חייבים להתקשר אל הלקוח פעם בשבוע: מספיק שאתם מעדכנים אותו במבצעים והטבות באמצעות SMS או דרך המייל כדי לשמור על קשר טוב.

הקשיבו

קיבלתם רשימת לידים והתחלתם להשיב ולפנות לכל אחד מהם? העצה הטובה ביותר היא לעצור ולהקשיב. תנו לאותו אדם להתבטא, לספר לכם מדוע פנה אליכם ולשאול את כל השאלות שירצה. היו סבלניים, תנו לו את כל הזמן שהוא צריך – וכך תהפכו אותו ללקוח.

היו מאורגנים

הזמנת לידים ויצירתם היא דבר יפה וטוב, אבל אם אינכם ערוכים 'ליום שאחרי', לא עשיתם דבר. זכרו: איסוף לידים יכול להביא אל סף דלתכם עשרות ואולי אף מאות פניות, איתן עליכם להתמודד בצורה המקצועית ביותר, בין אם זה אומר לשכור את שירותיהם של טלפנים, ובין אם לוודא שכל אגף וכל אדם בעסק מודע לתפקידו ופועל בתיאום מושלם – מה שיספק ללקוח את השירות הטוב ביותר. יצירת לידים דורשת שינוי בחשיבה.

יוצרים קשר עם לידים שאספתם? עדיף לא למכור באגרסיביות

אם בכוונתכם להתקשר אל הליד שלכם ו'להתנפל' עליו בשלל הצעות והטבות – דעו שברוב המקרים אתם טועים. לידים מובילים אל אנשים שמתעניינים, מבררים ורוצים לדעת יותר. הם לא נמצאים כאן כדי לשמוע אינספור פרטים על מבצעים והטבות. הם רוצים תשובות, מידע אמיתי ונתונים שיסייעו להם.

כותב: אסף הדר