מקורות תנועה ליצירת לידים

'המרדף אחר לִידִים' מוּכָּר לכל בעל עסק שמעוניין להרחיב ולהגדיל את רשימת לקוחותיו. אותו ליד, פרטי ההתקשרות עם הלקוח, מוביל בהמשך (ומכאן שמו) ליצירת קשר עם הלקוח וברוב המקרים גם לרכישה – שהיא כמובן המטרה הסופית. אך כיצד משיגים לידים? מאיפה הם מגיעים אל אותו בעל עסק?

זה נשמע כמו עניין פשוט, אך איסוף לידים דורש מאמצים ומחשבה עמוקה. היום, בעולם מסחרי ושיווקי כל כך, אדם יחשוב פעמיים לפני שימסור את פרטיו לגוף כלשהו. מי שמחפש לידים צריך לחשוב היטב מה ישכנע את אותו אדם לעשות זאת. הנה כמה ערוצים דרכם מושגים לידים בדרך כלל:

המלצות 'מפה לאוזן'

זהו כנראה המהלך המשכנע ביותר בעולם השיווק. אם אדם מסוים ימליץ לחבר על מוצר, עסק או חברה מסוימת – אותו חבר קרוב לוודאי יסמוך על ההמלצה, ולא יחשוש להשאיר את פרטיו. כי אין כמו ויראליות כדי להדביק אנשים בחיידק שלך ולהשיג עוד ועוד לידים.

כנסים, ימי עיון ומפגשים עסקיים

מכיר את אותם מפגשים עסקיים שמיועדים כל כולם למטרות 'מינגלינג'? כבר נכחת בכנסים שהדבר החשוב ביותר בהם כלל לא היה תוכן ההרצאות, אלא אותם דוכנים מעוצבים של חברות שונות? כאן או כאן, המטרה היא אחת: איסוף לידים. כי כשמדובר במפגש פנים אל פנים, קל יותר לשכנע את הלקוח להשאיר את פרטיו.

יצירת קשר ורכישה פרונטלית

אם יש לך חנות (לא מקוונת), כל לקוח שחוצה את מפתן הדלת ומבצע רכישה 'קלאסית', כלומר – פרונטלית, הוא ליד פוטנציאלי. אבל, גם שיחת טלפון, שליחת מייל או השארת פרטים באתר הם כמובן ליד לכל דבר.

לידים דרך מנועי החיפוש

בישראל גוגל שולט. בשאר העולם – גם מנועי חיפוש אחרים. כך או כך, זהו כלי איסוף לידים מהחשובים ביותר ברשת: אדם מחפש חברה או מוצר מסוים דרך אותו מנוע חיפוש, מגיע אל האתר שלך, ומשאיר את פרטיו. כך נוצרים לידים, וזה כל כך פשוט ואפקטיבי. אגב, לידים מסוג זה נחשבים איכותיים למדי, משום שמדובר בחיפוש ממוקד ומכוון מטרה מצד הלקוח.

קמפיינים מסוג PPC

בעבר היה זה גוגל שחלש כמעט לבדו על התחום, אך כיום גם מנועי חיפוש אחרים, לצד פייסבוק כמובן, מציעים קמפיינים לפרסום ברשת – מה שמוכר גם כ-PPC. הקמפיינים הללו מביאים לבעלי עסקים לידים רבים, אך מאחר שמדובר בסופו של עניין בהקלקות ותו לא מצד הגולש, לא פעם יהיו אלו לידים שאינם איכותיים מספיק.

ניוזלטרים

הניוזלטר הוא אמצעי נפלא להעברת תוכן ומידע, והוא גם מעיד על רצינות העסק (בייחוד אם הוא נשלח בקביעות, אחת לתקופה). לכן, רבים ממקבלי הדיוור יראו בכך משהו חיובי ולא יתנגדו להשאיר את פרטיהם וליצור לידים עבור העסק. עם זאת, חשוב לזכור שניוזלטרים דורשים הקמת מאגר מיילים גדול – ולעיתים הם עשויים להתנגש עם תקנות חוק הספאם.

 

כותב: אסף הדר