יצירת לידים בפייסבוק

כל מי שמחשיב עצמו כגולש מן המניין יודע שלפייסבוק יש כוח גדול – כוח שמתבטא גם מבחינה שיווקית. המאפיינים הייחודיים של הרשת החברתית הזו הופכים אותה להזדמנות מצוינת עבור המשווקים, ולמקור נפלא ליצירת לידים עבור העסק. אך כיצד זה עובד? זה המקום להבין איך משיגים לידים דרך הפייסבוק.

הערוץ הישיר מול הערוץ הממומן

את הכלים ליצירת לידים בפייסבוק אפשר לחלק לשניים:

פעילות 'פייסבוקית' רגילה: כל לייק לעמוד שלכם, כל שאלה על הקיר, כל הודעה שנשלחת אליכם מגולש מסוים, כל תגובה לפוסט שפרסמתם – כל אלו נחשבים כלידים בעיניו של המשווק. יותר מזה: אלו לידים איכותיים, משום שהם נוצרו בעקבות פעולה יזומה של הגולש.

פרסום ממומן: ממש כמו בגוגל, גם פייסבוק מציעה קמפיינים פרסומיים בשיטת ה-PPC, תשלום לכל לחיצה. ולחיצה כזו, מצד הגולש, היא ליד לכל דבר.

כאמור, לידים שנוצרים בשל פעילות פייסבוק שגרתית, נחשבים איכותיים למדי, אך עליהם העסק יכול לשלוט במידה מזערית. הפרסום הממומן הוא המקום בו העסק יכול להשפיע יותר ולהביא במו ידיו ליצירת ועד ועוד לידים.

מדוע הפרסום בפייסבוק מומלץ למחפשי לידים?

הסיבה הפשוטה והמשנית יותר היא שעד היום, עלות הקמפיינים בפייסבוק נמוכה לעומת קמפיינים דומים בגוגל. הסיבה העיקרית היא יכולת המיקוד של הקמפיין: מאחר שהמשתמשים בפייסבוק משתפים פרטים רבים על חייהם הפרטיים, תחומי ההתעניינות שלהם והעדפותיהם האישיות, קל יותר לכוון את הקמפיין לקהל יעד מוגדר. כך, הסיכוי לאיסוף לידים איכותיים גדול יותר.

כך לדוגמא, יכול בעל עסק ליצור קמפיין פרסומי בפייסבוק שמיועד לנשים מאורסות בלבד; הוא יכול לכוון את הקמפיין לתושבי תל אביב, בגילאים 20-25; הוא יכול לקבוע כי את המודעות שלו ייראו רק מעריצי מיילי סיירוס. הפייסבוק מעניק לבעל העסק כלים שיווקיים שלא היה יכול ליהנות מהם בעבר – מה שמעלה את סיכוייו להשיג לידים רבים.

יצירת לידים, מבחינת קמפיין פרסומי בפייסבוק, מתייחסת לרגע בו הגולש לחץ על הפרסומת וביקש לדעת עוד. כאשר הפרסום ממוקד יותר, הסיכוי שפעולה כזו אכן תתבצע עולה פלאים. הרי אדם מאורס שמחפש אולם לאירוע או די ג'יי מקצועי, ירצה בוודאי לבדוק פרסומת שמתייחסת בדיוק למוצר זה. כך, לפייסבוק פוטנציאל להפוך ל'מכונת לידים' משומנת.

כדי ליצור לידים, עליך לעשות שיעורי בית

ההכרה בדבר עוצמתה של פייסבוק היא השלב הראשון אך הוא בהחלט לא מספיק כדי למצות את המקסימום ממה שהרשת החברתית הזו מציעה. כדי שזה יקרה, עליך לעשות 'שיעורי בית' ולהכיר את הסביבה בה אתה נמצא.

כך, חשוב שתאתר קבוצות, קהילות ודיונים אשר נוגעים לתחום הפעילות שלך; כדאי שתוודא כי מדובר בזירות פעילות, בהן כמות הלייקים, השיתופים והתגובות גדולה; ברר לגבי אופי הפעילות (האם התכנים המשותפים הם בעיקר קבצי וידאו, תמונות או טקסטים ארוכים?); ובדוק שהאווירה והלך הרוח באותן זירות מתאימים למסר שאתה מעביר. כך, תוכל לדעת שאתה נמצא בסביבה שתיצור עבורך, קרוב לוודאי, לידים רבים ואיכותיים.

 

כותבת: מיטל הדר