כיצד נקבע מחיר הליד

עסקים רבים – קטנים כגדולים – מחפשים כל העת לידים חדשים. אותם לידים יבטיחו להם מאגר חדש, לעיתים גם צומח ללא הפסקה, של לקוחות חדשים, מה שיגדיל וישפר את העסק באופן כמעט וודאי (הכל תלוי כמובן בכישורי המכירה של אנשי העסק). כיום, ישנן כידוע חברות אשר מציעות איסוף לידים עבור העסק, אך השאלה היא: האם זה משתלם? כדי להבין זאת, צריך לדעת כיצד נקבע היום מחירו של כל ליד.

ראשית כדאי להבין: לידים שווים לא מעט כסף. ברור מדוע – הרי כל ליד כזה יכול להוביל למכירה שתהיה שווה עבור העסק אלפי שקלים ואף יותר מזה. לכן, לא מפתיע לראות מחירי לידים גבוהים מ-150 ש"ח לכל יחידה, אם כי ברוב המקרים המחירים ינועו בין 50 ל-100 שקלים בממוצע. אבל, אלו נתונים כלליים מאוד. לפניכם הפרטים שמשפיעים על מחיר הליד ויאפשרו לכם להבין כמה יעלה לכם כל הסיפור.

התחום בו אתם עוסקים

אכן, יש הבדל בין יצירת ליד עבור מעצב שיער לבין יצירת לידים עבור יועצים פיננסיים. הכל קשור באופי התחום: נאמנות הלקוחות, רמת ההתעניינות, רמת התחרות, הביקוש, התקופות החזקות והחלשות ועוד.

מחיר כל עסקה

או במילים אחרות: כמה כסף יכול ליצור כל ליד. אם מדובר במעצב שיער, הרי שאותם לידים יהיו שווים עבורו לכל היותר 1,000 ש"ח (אם מדובר בהחלקת שיער, למשל). אבל, עבור יועץ פיננסי או מנהל תיק השקעות, ליד אחד יכול להיות שווה אלפי שקלים. נתון זה משפיע מאוד גם על מחיר הליד.

מהיכן מגיעים לידים לעולם?

כלומר – מה המקור שלהם ומה איכותם. כמובן שליד אשר מגיע בעקבות שליחת ניוזלטר, יהיה איכותי יותר מאשר ליד שמגיע מקמפיין PPC שגרתי. המסקנה ברורה: אם החלטתם לשכור את שירותיה של חברה ליצירת לידים, עליכם להבין באילו אפיקים היא משתמשת.

לידים מחולקים או ייחודיים?

ישנה נטייה בתחום 'לחלק' לידים, כלומר: לספק את אותו ליד לכמה בתי עסק במקביל. זהו עניין מקובל ואף הגיוני (כשמדובר בתחומים בהם התחרות גבוהה), אך חשוב שתדעו האם כך קורה גם אצלכם. אם זה אכן כך, מחיר הליד חייב להיות נמוך יותר, כמובן.

שם המותג והחוזק שלו

מותג חזק יצליח למשוך יותר לידים מאשר בית עסק קטן, אך ישנו גם הצד השני של המטבע: מותג עם תדמית שלילית עלול להביא לרתיעה מסוימת ולמספר נרשמים נמוך. לכן, לדימוי של המותג ול'תחושה' שלו בעיני הציבור יש גם כן השפעה על המחיר – משום שהוא יקבע עד כמה קל יהיה להשיג לידים.

** פרטים נוספים שיכולים להשפיע על מחירו של ליד:

  • תקופות קבועות של שפל ו'גאות' בעסק
  • איכות השיווק בחברה
  • מתנות לגולשים בעת הרישום
  • מספר הפרטים הדרושים לאיסוף לידים

כותבת: מיטל הדר